6 Haziran 2017 Salı

Dünya

Mutlu musun dünya? Elimden aldıkların sana az gelecektir ama belki doyumsuz kahrın bir nebze olsun azalmıştır. Bakıyorum da bir elinde şarap diğerinde sigaranla caka satıyorsun sağa sola. Neden? Sana bel bağlayanları, yanına kıvrılanları bir yılan edasıyla sokarken sızlamıyor mu için? Kalbin var mı dünya? Bendekini paramparça ettiğine göre tek olmak istiyorsun, belli. Hüzünlerin ne demek olduğunu bilmediğin gibi hayal kırıklıklarından beslenirken hiç mi hazımsızlık yaşamıyor miden? Herkese kucak açacağını söylüyor, Deccal gibi göz boyuyorsun. Görüyorum dünya. Ne yapmaya çalıştığını görüyorum ama durduramıyorum. Çığlıklarım kayboluyor ıssız denizlerinde ve gözyaşlarım karışıyor birkaç damla yağmuruna. Sürünüyorum. Toprağının lekesi yapışıyor tenime; yıkıyorum geçmiyor dünya. Savruluyorum en küçük rüzgârınla ve direnemiyorum fırtınalarına. Bana sonsuzmuşsun gibi gelen güzelliğine kapılıyorum anlık ve yanılıyorum. Bir parça daha kırılıyor ruhum en ince yerinden de geri getiremiyorum dünya. Sen karanlık günlerimde şampanya patlatan zengin çocuk, bense bir parça ekmek için savaşan bir kimsesiz. Bak gördün mü? Ne kadar da ayrıyız senden! Ne kadar farklı savaşımız! Elimi tutacağına beni yerden yere vurmaya hiç mi sızlamıyor yüreğin? Yüreğin var mı dünya? Bendekini söküp aldığına göre saklamışsındır bir yerlere. Biliyorum. Ayrı tepelerden birbirimize bakarken kaçırıyorsun gözlerini benden. İçindeki sinsi yaratığa teslim ediyorsun. İçini yansıtıyorsun hemen. Karşındakileri siyaha boyarken ne temiz görünüyorsun. Savaşıyorum, direniyorum, susuyorum dünya. Sana karşı susuyorum. Ciğerim sökülürcesine, kalbim patlarcasına susuyorum. Pisliğin yüreğimi yakıyor. Hani böyle bir sıkıntı çöker ya öyle bir şey değil dünya. Bu o kadar basit değil. Ölmek istersin de ölemezsin ya; öyle de değil. Paramparça olmak, yok olmak istersin! Tek bir zerren kalmasın yeryüzünde ve hiç doğmamış olmayı dilerken kan kusarsın susmaktan. O suskun öylesine yakıcı öylesine delirticidir ki ne yöne kaçacağını bilemezsin. Avazın çıktığı kadar bağırsan da susuyorum sanırsın. Mutlu musun dünya benden aldıklarınla? Bak elimde bir parça anı, birkaç güzel şarkı, bir de hasretini çektiğim kokuyla oturuyorum bir köşede. 

Hiç yorum yok: